10 January, 2008

Hijrah 1429

9th January 2008. By sunset today, it marked the end of Hijrah Year 1428 and the beginning of a new year 1429 Hijrah.

I would like to take this opportunity to wish everyone a good year ahead. In the spirit of Hijrah, lets us improve ourself for the better. Small steps will gradually lead to bigger achievements.

Thank you to everyone who has sent their greetings and best wishes. My sincere apology to those I did not manage to reply.

I was so impressed by some of the new year text messages I received because some of them are so touching and so flattering. I do not want to lose them, so I put them here for the record and to share with the rest of you.

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, sempena tahun baru yang penuh berkah ini, mudah2an dengan izin dan redhaMU, saudara2 ku ini dan keluarga akan sentiasa mendapat ketenangan iman, sihat walafiat yang berpanjangan, murah rezeki yang berterusan, rahmat dan berkat yang berkekalan. Amin3 Ya Rabbal Alamin...

Assalamualaikum Tuan, selamat menyambut tahun baru 1429 Hijrah. Semoga Allah melimpahkan rahmatnya, memberkati, meluaskan & memurahkan rezeki Tuan sekeluarga.

Ketenangan ada dalam iman, Bahagia ada dalam redha, Sihat ada dalam solat, Damai ada dalam zikrullah, maka harmoni lah jiwa. Selamat Tahun Baru Hijrah 1429.

Assalamualaikum, Selamat tahun baru Hijrah 1429, semoga semua amalan kebaikan akan diberkati oleh Allah. Amin Yarobal alaamin.

Di ucapkan selamat menyambut tahun baru hijrah untuk kita sekeluarga dan di doakan semoga hidup tani semua sentiasa di cucuri rahmat dan hidayah Allah Taala jua. Amin!

Selamat Tahun 1429. Ya Allah, rahmatilah penerima sms ini dan keluarganya. Sihatkan ia, panjangkan umurnya dan murahkan rezekinya. Ampuni dosanya dan berkatilah amalanya sepanjang tahun yang telah dilalui. Semoga ditahun 1429 ini akan meningkatkan lagi keberkatannya.

Manusia sering terlupa. Harus diberi peringatan: Hijrah kita tanpa unta, tanpa perlu berjalan di tengah panas membara, tanpa dikejar musuh durjana, tapi hijrah untuk besarkan Tuhan dan bermanja dengan Pencipta Maha Agung. Berhijrah lah ketingkat yang lebih baik dari kelmarin. Selamat menyambut Maal Hijrah.

Dear all, we wish you, your family and your friends "SELAMAT TAHUN BARU HIJRAH 1429" may all your wish come true.

Satu dua kucing berlari, mana sama unta berjangut merah, selamat menyambut tahun baru hijrah...

Salam Maal Hijrah 1429. Semoga mendapat:
Muharram yang Baik,
Safar yang Bersejarah,
Rabiulawal yang Indah,
Rabiulakhir yang Bahagia,
Jamadilawal yang Mulia,
Jamadilakhir yang Riang,
Rejab yang Bermakna,
Syaaban yang Aman,
Ramadhan yang Berkat,
Syawal yang Rahmat,
Zulkaedah yang Sempurna,
Zulhijjah yang Mabrur.
Amin Ya Rabbal Alamin.

Hijrah segala nya. Selamat sejahtera to all. Selamat Tahun Baru.

Selamat Tahun Baru Hijrah. Semoga semua jadi lebih baik lagi.

Selamat menyambut tahun baru Hijrah 1429, semoga tahun ini akan lebih bermakna, dikurniakan segala kebaikan & kemakmuran, bertambah keimanan & ketaqwaan. Dijauhi dari segala bala & kejahatan. Amin Yarabbilalamin!

Ma'al Hijrah 1429, Insha Allah, dengan berkat doa diawal tahun yang penuh keberkatan, dengan kesungguhan dan takwa kejujuran yang berterusan, kejayaan akan mendekati kita.

Makna tahun baru adalah Kehidupan baru, Evolusi Baru, Wawasan baru, Idea baru dan Semangat baru. Selamat Menyambut Tahun Baru Hijrah 1429. Semoga Tahun ini membuka lembaran baru dalam kehidupan kitani. Buang yang keruh ambil yang jernih.

Iman & takwa sahabat setia, letaknya dihati, jiwa & minda. Doa & usaha sebagai senjata, bekalan untukmu hidup berjaya, kerana Allah membelamu walau dimana berada. Salam Maal Hijrah 1429.


Wish you all the best. May Allah blessed us all and make sure we are guided to the right path. Amiin YaRabbal Alaamin...

No comments: